FAQ - W drodze do kariery

FAQ - W drodze do kariery

REKRUTACJA

1. JAK WYGLĄDA STRUKTURA WÜRTH POLSKA?

Dział Sprzedaży podzielony jest na dywizje oraz na kanały sprzedaży.

Obecne dywizje to:

  • Auto/Cargo
  • Drewno
  • Metal
  • Budownictwo

Posiadamy także 23 sklepy firmowe w większych miastach Polski, w których można zapoznać się z naszą ofertą oraz dokonać zakupów, jeśli prowadzi się działalność gospodarczą.

Na Działy Wewnętrzne składają się:

  • Dział Księgowości.
  • Dział Windykacji.
  • Dział Controllingu.
  • Dział Personalny.
  • Dział Marketingu i eBiznesu
  • Produkt Managerów
  • Dział Zakupów
  • Dział Logistyki.
  • Centrum Obsługi Klienta
  • Dział Administracji
  • Dział IT
  • Dział Floty.

2. JAKIE WYMAGANIA STAWIANE SĄ KANDYDATOM DO PRACY?

Wymagania uzależnione są od potrzeb danego stanowiska i wyszczególnione w ogłoszeniu o pracę. Stawiamy przede wszystkim na ludzi z pasją do swojego zawodu. W dziale sprzedaży chętnie zatrudniamy osoby, które mają doświadczenie w branży, np. stolarzy, mechaników samochodowych, osoby z doświadczeniem w pracach budowlanych. Szukamy talentów i ludzi nastawionych na osiąganie celów, którzy nie zniechęcają się łatwo i są gotowi ciężko pracować na swój sukces.

3. CZY STUDENCI MOGĄ PRACOWAĆ W WÜRTH POLSKA?

Studenci studiów zaocznych, którzy mogą pracować 40h tygodniowo, jak najbardziej są mile widziani w naszej firmie.

4. GDZIE ZAMIESZCZAMY INFORMACJE O REKRUTACJACH?

Aktualne ogłoszenia o pracę można znaleźć na portalu: www.pracuj.pl oraz w zakładce Kariera na naszej stronie firmowej: www.wurth.pl

5. JAKIE DOKUMENTY SĄ WYMAGANE PRZY SKŁADANIU APLIKACJI?

CV oraz list motywacyjny. W późniejszym etapie prosimy wybranych kandydatów o wypełnienie formularza aplikacyjnego.

6. JAK WYGLĄDA PROCES REKRUTACYJNY?

Proces rekrutacji składa się z kilku etapów. W zależności od stanowiska poszczególne etapy mogą się nieznacznie różnić.

  • selekcja nadesłanych aplikacji
  • krótki wywiad telefoniczny i zaproszenie na spotkanie osobiste
  • rozmowa rekrutacyjna
  • próbka pracy w terenie (wspólne jazdy z kierownikiem sprzedaży)
  • spotkanie z przełożonym wyższego szczebla (opcjonalnie)
  • zatrudnienie

7. JAK DŁUGO TRWA PROCES REKRUTACYJNY?

Staramy się, aby proces rekrutacji trwał do 8 tygodni od momentu otrzymania aplikacji.

8. W JAKI SPOSÓB MOGĘ SIĘ UPEWNIĆ, CZY MOJE ZGŁOSZENIE APLIKACYJNE ZOSTAŁO PRZYJĘTE?

Wszystkie aplikacje są przez nas czytane. W momencie zaaplikowania, kandydat otrzymuje informację, że administratorem danych jest Würth Polska. Oznacza to, że aplikacja dotarła do nas i że ją przeczytamy. Zastrzegamy sobie możliwość odpowiedzi tylko na wybrane aplikacje.

9. JAKIE ŚWIADCZENIA OFERUJE FIRMA?

Oferujemy między innymi:

  • Bezpłatny podstawowy pakiet medyczny w firmie FALCK. A za niewielką dopłatą wersja VIP.
  • Ubezpieczenie grupowe na życie na korzystnych warunkach finansowych
  • Karta MULTISPORT dofinansowana przez firmę w 70%.
  • Bony świąteczne.
  • Dofinansowanie do wypoczynku.

10. JAKIE AUTA OTRZYMUJĄ PRZEDSTAWICIELE HANDLOWI I JAKIE SĄ ZASADY UŻYTKOWANIA AUT SŁUŻBOWYCH?

Przedstawiciele Handlowi na początku pracy otrzymują Škodę Fabię w wersji Combi. Pracownicy osiągający dobre wyniki Škodę Octavię, natomiast za ponadprzeciętne wyniki auto wyższej klasy. Pracownicy użytkują auta służbowe także w czasie wolnym od pracy, płacąc jedynie za paliwo.

11. JAKIE SĄ TELEFONY I ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONÓW SŁUŻBOWYCH?

Telefony są wymieniane na aktualne modele w ofercie PLUS GSM. Rozmowy są nielimitowane.

12. ILU PRACOWNIKÓW ZATRUDNIA FIRMA?

Firma zatrudnia ponad 570 osób w całej Polsce. W tym 230 osób pracuje z nami ponad 10 lat. Są wśród nas pracownicy ze stażem ponad 25 lat, czyli pracujący w Würth Polska od początku istnienia firmy na rynku polskim.

13. JAKI JEST SYSTEM WYNAGRODZENIA W WÜRTH POLSKA?

System wynagradzania zależy od działu, w którym się pracuje. Wynagrodzenie Działu Sprzedaży zawsze składa się z podstawy i premii za osiągane wyniki sprzedaży. System wynagradzania regulują wewnętrzne regulaminy.

14. DLACZEGO TAK CZĘSTO UKAZUJĄ SIĘ NOWE OGŁOSZENIA O REKRUTACJI NA STANOWISKO PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO?

Nasza firma jest firmą dynamicznie zmieniającą się i rozwijającą. Robimy wszystko, aby dostosować się do zmian zachodzących na rynku polskim. Ciągle udoskonalamy naszą pracę i odpowiadamy na potrzeby naszych klientów. Z tym związane są rekrutacje na stanowiska Przedstawiciela Handlowego, które pojawiają się na portalach pracy. W Dziale Sprzedaży mamy fluktuację nie przekraczającą 15%, w działach wewnętrznych fluktuacja jest znikoma.

15. JAKIE NOWOCZESNE SYSTEMY WSPIERAJĄ SPRZEDAŻ?

W firmie wdrożyliśmy program SAP, mamy także wewnętrzny System Raportowy dla Działu Sprzedaży. Przedstawiciele handlowi są wyposażeni w tablety z aplikacją sprzedażową, która znacznie usprawnia i optymalizuje ich pracę i przyspiesza realizację zamówień. Ponadto, sklep internetowy oferuje naszym klientom dostęp 24h do przeszło 100.000 produktów. Każde złożone w sklepie zamówienie wpływa dodatnio na wynagrodzenie handlowca.

16. CZY WÜRTH POLSKA OFERUJE UMOWĘ O PRACĘ CZY INNE FORMY ZATRUDNIENIA?

W naszej firmie oferujemy zatrudnienie wyłączenie na podstawie umowy o pracę, na pełny etat.

ROZWÓJ I SZKOLENIA

1. JAKA JEST MOŻLIWOŚĆ ROZWOJU W FIRMIE?

Nasza firma oferuje możliwości awansu pionowego oraz poziomego (między działami). Wspieramy wewnętrzne awanse i dbamy o to, aby pracownicy mieli możliwość zmiany stanowiska jeśli czują taką potrzebę i spełniają wymagania nowego stanowiska. Zdecydowana większość stanowisk kierowniczych w naszej firmie jest objęta przez pracowników z awansów wewnętrznych. Posiadamy programy rozwojowe skierowane do pracowników Działu Sprzedaży, oferujące możliwość rozwoju w trzech obszarach: trenerskim, sprzedażowym, kierowniczym.

2. JAK WYGLĄDAJĄ SZKOLENIA WSTĘPNE?

Szkolenia wstępne są zaprojektowane pod kątem poszczególnych stanowisk. W przypadku Działów Wewnętrznych są to głównie szkolenia stanowiskowe. W przypadku Działu Sprzedaży, przedstawiciele handlowi przechodzą cykl szkoleń administracyjnych, produktowych oraz sprzedażowych trwających łącznie sześć tygodni. Pierwsze dwa tygodnie szkolenia odbywają się w centrali firmy w Warszawie, kolejne trzy na terenie pracy handlowca i ostatni tydzień ponownie w centrali firmy. Wszystkie koszty związane ze szkoleniami pokrywa firma Würth Polska.

3. JAKIE SZKOLENIA OFERUJE FIRMA W TRAKCIE ZATRUDNIENIA?

Badamy potrzeby szkoleniowe i kierujemy poszczególnych pracowników na szkolenia otwarte indywidualne, bądź szkolenia zamknięte grupowe. Na bieżąco organizowane są szkolenia produktowe związane z nowymi produktami wprowadzanymi do naszej oferty.

4. JAKI SYSTEM OCEN OBOWIĄZUJE W FIRMIE?

W naszej firmie pierwsze oceny pracownicze dokonywane są po pierwszych sześciu miesiącach pracy pracownika. Cykliczne oceny pracownicze dokonywane są raz do roku. Przełożeni oceniają kompetencje twarde (takie jak osiągane wyniki) oraz kompetencje miękkie takie jak np. współpraca w zespole, inicjatywa, otwartość na zmiany. Uzyskane wyniki w ocenie pracowniczej mają wpływ na decyzję dotyczącą awansu pracownika.

5. JAK WYGLĄDA BADANIE OPINII PRACOWNICZEJ?

Dla Zarządu Würth Polska bardzo ważna jest informacja zwrotna od naszych pracowników dotycząca funkcjonowania firmy i ich satysfakcji z pracy w Würth Polska. Dlatego od kilku lat regularnie co dwa lata przeprowadzamy anonimowe badanie satysfakcji pracowników z pracy. W roku 2014 po raz pierwszy przeprowadziliśmy badanie online, bez konieczności wypełniania papierowych kwestionariuszy.

WÜRTH PO GODZINACH

1. CZY FIRMA INICJUJE INTEGRACJĘ MIĘDZY PRACOWNIKAMI?

Wychodzimy z założenia, że aby dobrze ze sobą pracować, trzeba się znać i lubić. Dlatego organizujemy cykliczne spotkania integracyjne dla pracowników. Raz do roku ma miejsce integracja, w której może wziąć udział większa liczba pracowników. Dodatkowo, co roku organizowane są integracje wewnątrz działów oraz w poszczególnych zespołach sprzedażowych. Dla miłośników wędkowania dwa razy w sezonie organizujemy zawody spinningowe. Raz do roku odbywa się Turniej Piłki Nożnej, w którym rywalizują ze sobą drużyny złożone z pracowników sprzedaży i działów wewnętrznych. Są to bardzo emocjonujące spotkania, połączone z atrakcjami dla rodzin z dziećmi.

2. CZY FIRMA DBA O WORK-LIFE BALANCE?

Zależy nam na tym, aby pracownicy pracowali efektywnie, a żeby tak pracować, muszą być wypoczęci. Dlatego mamy zdrowe podejście do nadgodzin – cieszymy się, kiedy ich nie ma. W wyjątkowych przypadkach organizowane są dyżury pracownicze poza standardowymi godzinami pracy. Przedstawiciele Handlowi pracują w zadaniowym czasie pracy. Promujemy aktywność fizyczną poprzez oferowanie karty Multisport z wejściem do większości obiektów sportowych w całej Polsce.

3. JAKIMI WARTOŚCIAMI KIERUJE SIĘ WÜRTH POLSKA?

Pracujemy w atmosferze wzajemnego szacunku i zrozumienia, kierując się szczerością i rzetelnością we wszystkim, co robimy. Dążymy do perfekcji w każdej dziedzinie naszej aktywności. Z pasją walczymy o sukces. Konsekwentnie wspieramy działania, które przyniosły sukces i próbujemy coraz to nowszych rozwiązań. Chcemy stać się w oczach klientów firmą numer 1 oraz zespołem najlepiej wykwalifikowanych handlowców.

Sprzedajemy z pasją. Inspirujemy naszych klientów.

Nasze podstawowe zasady

Nie czekamy na osiągnięcia, lecz aktywnie je zdobywamy. Zapewniamy tym większą niezależność i swobodę działania, im większy osiągasz sukces.

Naszymi atutami są: optymizm, dynamizm i siła płynąca z pewności siebie.

Jeśli jesteś zainteresowany pracą w naszej firmie i masz więcej pytań do nas, zapraszamy Cię do wzięcia udziału w rekrutacji. Aktualne oferty pracy znajdziesz w zakładce Kariera oraz na www.pracuj.pl